lördag 24 januari 2009

95-5

En grej jag kört med är 95%-regeln, vilket innebär att 95% av allt jag säger bara är strunt och tokigheter. Jag skulle vilja göra en omdefinition av den som går ut på att 95% av allt jag säger Och gör är kul, strunt och tokigheter. 5% allvar tycker jag räcker här i livet. Varför ska man ha mindre roligt än så?
Hoppas att fler kan ta efter.

***

Återigen på ön, återigen möten med nya roliga människor, och härliga vänner sen förr.
Mycket prat om kubb-vm igår, det kommer bli en höjdare i sommar.
Dags nu för dusch och vin, sen kör vi. 95%.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en väldigt bra regel tycker jag! Kööör bara kööör!!B-)

    SvaraRadera
  2. Om man nu ska vara lite analytisk, så kan man säga så här: det ena inte behöver utesluta det andra. Självklart ska man satsa på att ha kul så mycket som möjligt, köper absolut regeln 95% kul och 5% tråkigt. Men att påstå att allt allvar är trist, köper jag inte. Min fritid vigs åt politik, träning och allvar, vilket jag älskar. Att ha kul behöver inte enbart innebära fest och galenskaper. Det är olika för olika människor, usch, nu blev det sådär PK igen. Kul att gardinerna var blå, precis min färg!

    SvaraRadera
  3. Todels, äntligen kom 95% regeln med, och jag ska kopiera den imorgon och ha med den i min blogg då om det är ok??

    SvaraRadera