söndag 18 januari 2009

Bits and pieces in a basket

Små iakttagelser från veckan.
Jobbat hos Containerterminalen hela veckan. Skönt med fasta tider, schysst monetär deal och kul folk där. Jag lyckades t.o.m. göra matlåda två dagar.
Hamnade dock såklart efter med ett par andra grejer, men men.
Gick upp liiite för sent i onsdag, tillräckligt för att jag skulle missa bussen. Så jag bestämde mig för att gå. 1 timmes promenad, väldigt skönt faktiskt.
Passerade förbi Gävle strand där en naken pensionär stod och drog upp persiennen. Den åkte ner lika snabbt som jag tittade bort. Skrynkel har aldrig varit min grej.

Torsdags. Bussmiss igen. För kallt för att gå så det blev taxi. En mycket mycket trevlig taxichaufför som snart skulle gå i pension men var pigg som en lärka. Jag hade lätt gissat på att hon var minst 10 år yngre än vad hon sa. Ett inspirerande möte. Hon levde livet, hade vågat chansa.

***

Ny vecka. Imorgon blir det jobb, innebandy och aikido. Förhoppningsvis boxing på tisdag. Aikido onsdag. Fotboll fredag. Things are shaping up.

***

Chansa. Do it. Take control. Kööör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar