tisdag 3 mars 2009

Mars och litet jubiluem

Ja det lilla jubileumet hänger inte precis ihop med mars, men mars är det. Eftersom vi dessutom passerat februari så är det ju faktureringsdags nu, och det borde jag inte skjuta på om jag ska få nån lön. Så jag gör det imorgon.
Då kommer jag göra min faktura nr 200, vilket innebär att jag kommer ha omsatt omkring 100 miljoner sen företaget startade. Dock har vinstmarginalen uppenbarligen legat mycket mycket lågt, vilket lönekuvertet skvallrar om.
Var har då 300 miljoner kronor tagit vägen undrar vän av ordning? Jo, pengar in, pengar ut. Mycket av pengarna har gått åt till helikopterresor, samt till husbandet på ett hotell i ett paradisland. Richie Valens har spelat där varje dag och han är inte billig.
Dessutom, om ni har vägarna förbi Hässleholm så titta noga på alla husen där. De är nämligen rödmålade. Painted by Diapraxas.

Ännu en dag passerad i Ånge. Jag var tvungen att ta en rask promenad genom byn i eftermiddags för att rensa huvudet lite. Nog för att jag sitter mycket vid daaatorn hemma också, men inte lika intensivt och effektivt arbetande som här. Rätt skönt väder, en gnutta töväder. "Efter töväder kommer tösväder", som jag ska säga till mina barnbarn.
"Det förstår ni, när farfar var ung så skulle han gå till kiosken. Vid kiosken stod farmor. Farfar tittade på farmor och sa Hej, samtidigt rasade det snö från taket. Farfar knuffade undan farmor och blev begravd i snö. Farmor tyckte farfar såg rolig ut, men istället för att bjuda med honom på en kopp varm choklad som tack så köpte hon sin tidning och gick. Det är därför hon inte är er riktiga farmor, det är indiantjejen i kiosken som farfar hade ihop det med istället, som är er farmor."

Tog en bild över utsikten, men den blev nog inte så tydlig. Måste måste skaffa en ny kamera snart.

***

Kexchokladutlottningen är nu klar. Jag fick in en röst sent igår kväll, ett anonymt rim. Tyvärr vinner inte det, men eftersom jag gillar rim så får du ett tröstpris om du hör av dig på info@diapraxas.net
Speciellt om ditt namn börjar på P eller indian-.
Den lyckliga kommer få sin vinst nästa vecka när jag är hemma igen.

***

Annars då? Vet inte riktigt faktiskt. Ännu behövs det mer fritid för att kunna flyta runt på en toppennivå. I'm not sporting 95-5 at the moment. Shame on me.
Note to self: Fix it!

1 kommentar:

  1. Kom hem nu!!! Behöver verkligen lite rickard time, finns en kille på komvux som jag sitter och knasar mig med. Vi är typ helt oseriösa och pluggar totalt efter 95% regeln. Du skulle vart i vår klass. KOM HEM NU!!

    SvaraRadera