söndag 1 mars 2009

Laundry casualty

Min gigantiska tvätthög har så slutligen skördat ett offer. Det blev min tvättkorg som inte pallade tyngden utan står nu halt med ett knäckt ben. Ajaj.
Jag skulle tvätta av lite ikväll, men tydligen får man inte tvätta efter kl 19 här. Hurra. Så nu måste jag alltså köpa nya underkläder i Ånge. Fleecekalsonger är väl vad som finns där. Tjohoo.

En jobbvecka i Ånge väntar. Vi planerar att flytta resterna av det gamla systemet till det nya tuffare, snyggare, bättre. Nytt protokoll i switcharna. UDP istället för TCP. Speed over reliability. 50-timmarsvecka?
Jag måste verkligen skaffa en ny kamera så jag kan dokumentera mitt resande ordentligt. Tågvägen till Ånge är jättefin. Nu är det ett tag sen jag åkte den när det var snöigt, föredrar nog det snölösa landskapet däruppe.

***

Party igår. Inga skandaler att rapportera om. Mycket trevliga och roliga partykamrater i vanlig ordning.
Följdes upp av bakissöndag med Utrecht-Ajax(0-2, men lååååångt bakom AZ. Hup Ajax! Dock fick Atalanta stryk i Bergamo. Av Chievo. ? ? ?) där sedan Sunny svängde förbi. Pizza och filmtittande. Nu har jag äntligen fixat sladd för att få ut ljudet från daaatorn till tv:n.
Blades of glory - Solklar 5-poängare. Will Ferrells filmer är riktigt skönt skruvade.
Burn after reading - 4 poäng. Den var kul, på sitt sätt. En film om ingenting, som blev någonting, som ingen visste något om. Ungefär.
Sunny passade på att sova i soffan.

***

På ön verkar det gå vilt till i vanlig ordning. Låter som att jag måste åka dit mycket snart och delta i cirkusen. Jag längtar.
Nu, dags att packa resryggsäcken och lägga ut några hexagoner.

1 kommentar:

  1. hallå!!!!!
    Inte okej att använda mitt namn på det där viset...
    Hejsan, ANNA heter jag!

    SvaraRadera