lördag 28 februari 2009

Lördag

Lööööööööööördag!
Hade en suveränt skön fredagskväll. Det blev spel, nöjesprogrammering och lite filmtittande på tv. Just nöjesprogrammering var mycket länge sen jag gjorde, skönt att få leka lite och släppa ut en gnutta kreativitet. Precis som en författare så har jag möjligheten att skapa min egen värld och fylla den med precis vad jag vill. Och det tänker jag försöka göra. Min hexagonvärld.

***

Löööööööööördag!
Hade ställt klockan på 09 och ett par intervall därefter. Vaknade dock inte på riktigt förrän flera timmar senare när grannen spelade Roxettes Greatest Hits. Trodde först att jag hörde fel, men närå. Underbart. Längesen jag träffade på en människa som uppskattar dem. Jo, jag tycker faktiskt de har gjort bra låtar. Är det nåt man egentligen ska behöva ursäkta sig för inför folk? Hmm. Jag får göra en undersökning. Läsarkommentarer?

Rask promenad ner på stan för att inhandla kvällens dos av vin. Sen hem igen och trallalalaaaaa fotboll på tv! Det är planen för resten av dagen fram tills avfärd mot partyt.

***

Nu, vatten i förskott. Massor.

2 kommentarer:

  1. Fint med lite roxett rickard, visst gessle verkar dum i huvudet av vad man hört, men musiken är det inget fel påp. Hoppas att du hade en bra kväll igår. kram kram

    SvaraRadera
  2. ROXETTE! inte behöva ursäkta sig!

    SvaraRadera