torsdag 26 februari 2009

Blue's got a new friend

Skön dag idag. Några timmars jobb, sen iväg på klippning. Skönt som tusan att bli korthårig. Frisörskan försökte vara väldigt social idag som omväxling. Tråkigt för henne att jag var på årets sämsta humör och bara stirrade i golvet. Orka kallprata.
Efter, promenad till högskolan för en fika med Grizzly. Givetvis började det snöa då, jag som trodde våren var på väg häromdagen. Vi intog vår vanliga position under trappan i caféet. Harry Potter-style.
Sedan, promenad genom stan hem till Vinga. Där blev det lax- och salladslunch(fast hon tyckte tidig middag. Klockan var 16, välj själva). Tanken var att jag skulle agera eskort under en lägenhetsvisning(de bjöd på dumlekolor, jag avstod givetvis). Mycket fin lägenhet med trivsamt kök och charmigt golv. Ont om förvaringsutrymmen, men helt klart ett hem att trivas i.

På hemvägen gick vi förbi Stadium, jag hade en känsla av nya färger. Och ja! Gröna adidasjackor! Som jag ville ha för länge sen. Tyyyyypiskt nog inte exakt samma modell som den jag har, och den satt illa, så den fick inte följa med hem...
Däremot!
Blue's got a new friend! White!





















White är dock bara här på prov, vi får se hur de trivs ihop.
Imorgon är det fredag! Då blir det fotboll, sen ... en hemmafredagkväll! Skööönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar