tisdag 17 februari 2009

Resa till skåne

Jag hann såklart inte skriva nån blogg igår som det var tänkt. Stora resedagen, ner till skåne.
Min plan att inte sova alls i söndags natt funkade nästan. Vid 04 kastade jag in handduken och somnade 1,5 timme i soffan. Vaknade, packade klart det sista och skulle köpa tågbiljett. Note to self: köp alltid biljetter i tid. Tåget från stockholm var fullt, så jag fick vackert vara vaken 1,5 timme till och ta nästa tåg. Great. Slumrade till kanske en timme på vägen ner mot stockholm, och nån timme på tåget till Lund.

Avstigning i Lund. I stolen på andra sidan gången sitter en korpulent man med en liten tofs. När folk börjar gå av tiltar han kroppen 45 grader och blåser av en rejält ljudlig fanfar från mittens rike. Till synes helt ogenerat. Undrar om han var dansk.

Jag trodde våren skulle vara på väg härnere, men icke. Grått och kallt när jag kom fram igår, precis som hemma.

***

Innebandy igår kväll, skåne style. För er som var med i Röda ladan(vilket borde vara maximalt en av bloggens läsare) säger jag bara: Röda ladan var rena semestern jämfört med huggen igår. Men kul var det, och skapligt gick det.
Läskigt att duscha efteråt. Min kund har sin butik i en gammal banklokal. Och det är stort, och duschen ligger längst in i källaren. Heja.

***

Jag hade ju utlovat en recension per dag denna vecka, så här kommer då gårdagens: skånsk mellanmjölk.
Drack den igår kväll efter innebandyn och tyckte då att den smakade något mer gräddig än mjölken norrut. Är skånska kor drygare? Vet ej. Den hade också en underlig smak av nötcreme. Beror det också på kossorna? (nöt=ko Ha Ha Haaaaaa).
Idag smakade den dock bättre men ändock inte lika bra som hemma.

1 kommentar:

  1. Jag tror definitivt att skånska kor är nötter :) Jag älskar din blogg! :D

    SvaraRadera