torsdag 26 februari 2009

Sightseeing a la föregående helg

Helgen som var så befann jag mig i Mariestad efter en jobbvecka i Hörby.
Varför Mariestad? Peeps and party, såklart! Mycket mycket trevliga människor, öppna och trevliga. Kände mig välkommen från sekund 1.

Innan sightseeingbilderna så ska ni få en faktaruta av undertecknad om staden.
Mariestad ligger naturskönt precis vid Vänerns strand. I staden bor det kanske 25000 människor, kanske inte. Staden grundades på 200-talet av romarna som en handelsutpost. På somrarna hände det att romerskar rikemän semestrade där. I våra moderna tider är staden mest känd för sin export av sockerkakor samt finkulturen. Verkar vara en mysig stad sommartid. Den gamla delen påminner en aning om Visby med stenlagda gator och små låga hus. Dock inte lika trånga gränder.

Kort bildkavalkad följer nedan! Eftersom jag inte orkar snygga till detta nu så blir det den klassiska bildkolonnen.


Bageriet


En gata


Gata upp från vattnet


Gata ner mot vattnet


Min adresslapp samt mikrofon. Adresslappen behöver jag turligt nog inte använda, det var inte så svårt att hitta i stan. Mikrofonen kom aldrig till användning heller, tyvärr.


Jag kan inte undanhålla denna från er. Fröken Frukt fick den i födelsedagspresent och jag var såklart tvungen att prova. Yeeeoooohh.

2 kommentarer:

  1. Hello gorgeous! ;) Mariestad såg mysigt ut! :)

    SvaraRadera
  2. LÄNGTAR hem faktiskt!!! Vill verkligen börja med våra små videos, miss you like crazy!!! Vi måste gå och hälsa på hubbabubba någon dag också. Jävligt mysigt det såg ut att vara i mariestad. Nu ska jag ta en trevlig promenad. Kram kram

    SvaraRadera