torsdag 19 februari 2009

Recensentrecension

Idag tänker jag recensera Rickard Lindgrens insats som recensent.

Rickard Lindgren är en usel recensent. Han har ingen direkt känsla för vare sig språkbruk eller stil. Hans texter är torrare än ett gammal wasa-knäcke och dessutom har han inte hållt sitt löfte om att recensera någonting varje dag. Nä, den grabben borde inte lova så mycket utan gå mer på känsla och frihet. Då gör han sig troligen bättre.
Om han bara kunde göra nåt åt sin frisyr också(läs, skaffa en).

***

Sista kvällen i skåne för denna gång. Veckan har gått snabbt, arbetet har varit övervägande effektivt och därmed hann jag igenom hela listan sånär som på en punkt. Dessutom har jag hunnit fixa ett par andra surdegar som legat och pyrt i inboxen. Framåt går det, i hyfsat tempo.
Stopp över helgen i ny stad imorgon, det ska bli kul som f a *.

Skönt ändå att få komma hem och Inte jobba riktigt lika stressat. Inatt blev det ännu en klassisk insomning. Taklampan tänd, tv:n på. Jag liggandes i bäddsoffan med datorn i ena änden, blir trött. Istället för att lägga mig ordentligt så kryper jag under en filt och eftersom datorn står kvar så får inte hela jag plats att ligga raklång. Således lägger jag benen över armstödet på soffan. Oj så gott jag sov sen... Och aldrig lär jag mig.

Nu över till kvällsskiftet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar