måndag 16 februari 2009

Tales on a sunday night

Eftersom klockan i vanlig ordning är sen, så blir det nog ett inlägg i punktform.
06.26 går tåget till Skåne. Frågan är om det är värt att sova fyra timmar innan dess. Kanske bättre att hålla sig vaken hela natten och sova på tåget. Jag har ju dessutom inte packat ännu.

-Obsessed by: Bubble Bobble. De gamla dinosauriehjältarna. Underbart soundtrack. För er som spelat behövs ingen närmre presentation. http://www.youtube.com/watch?v=K08o2HGw1MA&feature=related
Projekt för framtiden: skaffa ett Bubble Bobble-arkadkabinett att ha hemma.

-Tomt här hemma idag, katterna har åkt på semester nu när jag ska vara borta. Det är t.o.m. tomt utan Gaphalsens mjau:ande. Men de verkar ha funnit sig tillrätta omgående på resorten.

-Filmmaraton med Boorn idag. Innan det blev det lunch på Max med tjejerna från landet. Jag åkte dit i full arbetsuniform. Pyjamasbyxor och skjorta.
Sen hem till Boorn, Sagan om Ringen 1+2 hann vi avverka tillsammans med chips, läsk, godis och 7/10 pizza. Skön soffa, skön dag, skönt struntprat.

-Party med ett gäng sköna människor igår. Mycket trevligt. Note to self: kanske inte ska dricka både vin och vodka samma kväll. Men det var en kul idé att blanda grogg i en vas.

-Två kommande partyn inplanerade. Kommande helg har jag stora förhoppningar på. Kommer det bli en legendarisk helg? Ojoj. Spänd förväntan. Helgen efter, potentiellt mycket spännande.

-Skåne i veckan alltså. Arbete och... arbete. Eftersom det inte finns något annat att göra i Hörby. Dock blir det tydligen innebandy imorgon, skönt att få löpa loss efter 7 timmar på tåget. Undrar om våren har kommit till Lund. Det tänker jag undersöka under mitt tågbyte där imorgon.

-Vi noterar att Atalanta slog Roma på hemmaplan idag med sköna 3-0. Imponerande. Jag måste åka ner till Bergamo i år. Jag borde även göra ett nytt försök med italienskakursen. Ajax slog Feyenoord med 2-0, äntligen vinst där. Athletic Bilbao fick bara 1-1 i sin match meeen, can't win'em all.

-Other than that; Det har skrivits för lite tokerier, för sällan, på den här bloggen. Därför ska temat för kommande vecka bli: recensioner. Japp, så får det bli. En recension per dag, då får jag tillfälle att öva på att brodera ut språket, samt ösa ur mitt outtömliga förråd av liknelser.

-Och kom alltid ihåg: 95-5.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte också att vasen var ditt finaste ögonblick i lördags. Eller kanske att sångaren i bandet tog dig i hand efter din soloshow där framme vid scenen. Vackert var det. Vackert.

    SvaraRadera