fredag 20 februari 2009

Helsingborg

Nu har jag åkt igenom Helsingborg för första gången nånsin, såvitt jag kan minnas. Ni som åkt tåg genom den stan vet vilken underbar utsikt man har från stationen. Det är säkert en trevlig stad.
För tillfället befinner jag mig några mil norr om Helsingborg, och jag undrar, är detta ännu Skåne? Det är så många kullar och dalar. (Edit: söder om Båstad var det)

Om nån timme eller två kommer jag passera igenom Varberg. Känns om en evighet sen jag bodde där. Hoppas jag håller mig vaken så jag får en skymt av staden i alla fall.

Tjejen mittemot äter pollygodisar. Mmm. Jag blir lite frestad. Undrar om hon är ihop med killen hon åker med. Han verkar lite torr. Hon skulle kunna passa som indian.

***

Jag var såhär nära |---| att få en livebild från Vasaloppsspåret skickad till mig idag! Såhär nära |---|! Jag blir fortfarande helt svettig när jag tänker på det. Phew.

1 kommentar:

  1. ååååh, din stackare! jag måste ju nästan ta en bild från vasaloppsspåret när jag passerar nån morgon när det inte är nå folk ute ;) tänkte på det när jag gick hem, men det var bara att springa över så man inte blev nermejad av de där galningarnasom kom spurtandes på sina skidor! :S

    SvaraRadera